تافل و آیلتس

دوره آیلتس

سامانه جهانی ارزشیابی زبان انگلیسی (IELTS) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیری مهارتهای تخصصـی و یا کار و اقامت در کشـورهای انگلیسی زبان طراحی شده است. این آزمون دارای 9 سطح نمره، برای مشخص کردن سطح توانمندی زبانی داوطلبان است. نمره ی 1 نشان دهنده فردی با پایین ترین سطح زبان انگلیسی است و نمره ی 9 فردی را با بالاترین سطح زبانی (در حد زبان مادری) نشان می دهد. در این آزمون نیم نمره هم دیده می شود (مانند 6.5). دانشگاه ها معمولا نمره ای بین 6 و 7 از داوطلبان خود می خواهند. آنها گاهی برای پذیرش افراد در هر بخش یک حداقل نمره ای را می خواهند.

 

امتحان آیلتس به دو شکل برگزار می گردد:

نوع آکادمیک این امتحان برای افرادی مناسب است که به منظور ادامه تحصیل یا فراگیری مهارت های تخصصـی درخواست پذیرش داده اند و نوع جنرال آن برای مهاجرانی است که به کشورهای استرالیا، کانادا و بریتانیا مهاجرت کرده و می خواهند در دوره های دبیرستان یا فنی حرفه ای شرکت کنند و یا به تجربه کاری در یک محیط انگلیسی زبان نیاز دارند.

امتحان آیلتس در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده، مورد تایید دانشگاه ها و کارفرمایان است. این امتحان هم چنین مورد تائید شرکت های دولتی و ادارات مهاجرت است.

امتحان فوق دارای 4 بخش است:

. بخش شنیداری- 4 قسمت است، 40 گزینه دارد و 30 دقیقه زمان برای آن درنظر گرفته شده است.

. 1بخش صحبت کردن- مصاحبه که حداکثر 15 دقیقه زمان آن است.

. 2بخش خواندن- برای مدل آکادمیک و جنرال متفاوت است- 3 قسمت و 40 گزینه دارد؛ 60 دقیقه زمان برای آن درنظر گرفته شده است.

4. .3بخش نوشتاری- برای مدل آکادمیک و جنرال متفاوت است- 2 قسمت و 40 گزینه دارد؛ زمان آن 60 دقیقه است.

 

4.بخش های شنیداری، نوشتاری و خواندن در یک روز برگزار می گردد اما بخش صحبت کردن آن یک روز دیگر در همان هفته برگزار خواهد شد.

 

کتاب دوره: Mindset for IELTS

با کتاب های Mindset به فضایی قدم می گذارید که آیلتس را به راحتی لمس می کنید. این کتاب ها به فراگیران کمک می کند تا به بهترین نتیجه ممکن در آزمون دست یابند.

کتاب های Mindset این قابلیت را دارند تا متناسب با نیازهای فردی فراگیران برنامه ریزی شوند. Mindset که توسط طراحان آزمون IELTS نوشته شده است و دوره ای چند سطحی است، ضمن ارتقاء مهارت های زبان انگلیسی فراگیران آنها را به طور کامل برای روز آزمون آماده می کند.

 

درس های کتاب، موضوعی انتخاب شده اند، هر چهار مهارت را پوشش می دهند و به فرد کمک می کنند تا آنچه می خواهد را به آسانی به دست آورد.